Er zijn in 2018 twee studiedagen:

Maandag 24 september – Nyenrode Business Universiteit

Maandag 8 oktober – TU Delft

Op alle studiedagen worden de opdrachtgevers uitgenodigd, en is er ruimte in het programma om deze opdrachtgevers te ontmoeten. Pas op! Niet alle opdrachtgevers kunnen op een studiedag aanwezig zijn. Sommige opdrachtgevers verblijven permanent of tijdelijk in het buitenland, of hebben een andere dwingende reden om verstek te moeten laten gaan. Zie het als een PLUS voor de studiedag als je opdrachtgever aanwezig is; er is daarnaast genoeg te halen!

Opdrachten en vraagstukken zijn over deze drie dagen verdeeld. Check welke opdracht of welk vraagstuk je hebt gekozen, en kijk dan hieronder naar welke van de twee studiedagen je kunt gaan.

Inschrijven:
– via de contactpersoon op je eigen school;
– alleen als je een account hebt op www.worldschool.nl en je daar aan een opdracht bent verbonden (anders kunnen we je niet indelen).

Maandag 24 september – Nyenrode Business Universiteit – klik hier voor info over deze dag

N001 – Bachi-Amaa Foundation (Nepal): how to involve young people in our work in Nepal

N004 – Backup Uganda (Uganda): Make schools work for all children

N005 – Stichting Morkiswa (Uganda): Een lespakket ober HIV/AIDS

N008 – Niketan (Bangladesh): Develop subject-specific educational material for mentally handicapped youngsters (ongoing assignment)

N012 – Projects Now (Zambia): Het belang van vergroening (samenvatting)

N016 – Projects Now (Zambia): studiebeursen opzetten, hoe? (samenvatting)

N017 – Stichting Nninaolugero (Uganda): Hoe organiseer je een efficiënt, internationaal team met mensen uit verschillende culturen?

N018 – Smokey Tours (The Philippines): The Garbage Project

N019 – Smokey Tours (Philippines): Optimizing the interaction

N020 – FOTCO (Ghana): How can we develop a centre to support and build the confidence of disabled persons in Ghana?

N022 – Adamfo Ghana (Ghana) – Animated video on the life of a street child

N023 – Adamfo Ghana (Ghana) – Project om schooluitval te voorkomen

N024 – Stichting Kolewa (Indonesia): Preventing burns in Indonesia

N025 – Stichting Kolewa (Indonesia): Voorzorgsmaatregelen en voorlichting brandwonden

N032 – Egoli Africa and Initiative (Uganda): better opportunities for active early childhood learning

P002 – Projects Now (Zambia): how can we make a commercial success of the production and export of Baobab powder?

P003 – Small-scale chicken farms for young people with disabilities and their families at Sarana Education

P005 – Adwuma Ye Foundation (Ghana): Develop a marketing plan to export the new cooking bag to the Netherlands

P006 – Smokey Tours (The Philippines): Maximizing Fundraising

P008 – St. Nninaolugero (Uganda): hoe optimaliseer je de verdiencapaciteit van een kippenbedrijf? (Uitwerking volgt)

P009 – Stedenband Groningen – San Carlos (Nicaragua): Kan het concept ‘micro-leasing’ ook in de context van San Carlos, Nicaragua worden toegepast?

P014 – Vrienden van Boukombe (Benin): Mogelijkheden voor de vermarkting van Karite-boter in Nederland (opdracht mag in Nederlands opgeleverd worden)

P015 – Vrienden van Boukombe (Benin): Hoe zet je een effectieve crowdfunding campagne op (opdracht mag in Nederlands opgeleverd worden)

Z001 – Worldschool Junior Academy (Burkina Faso, The Gambia, Uganda, The Netherlands): Migration Research Programme

Z003 – Worldschool Junior Academy and Egoli Africa (Uganda): A marketing plan for a small scale factory for reusable pads

Z004 Worldschool Junior Academy (Burkina Faso, The Gambia, Uganda): Research Programme Health, part one: starting a small hospital

Z005 – Worldschool Junior Academy (Nicaragua, Uganda): Arts & Crafts Research & Design Programme, part one: Souvenirs 2.0

Maandag 8 oktober – TU Delft. Klik hier voor info over deze dag.

I005 – Ministerie van I & M (HUGS): Urban Mining

N002 – St. Benin Connection (Benin): cheap and sustainable energy systems for one of our schools (samenvatting)

N003 – St. Musigati Burundi (Burundi): Gas uit afval

N007 – Stichting Samay ( Bolivia): A pine plantation in the Bolivian Andes?

N009 – KROY Foundation (Dominican Republic): From waste to energy – biogas installation for sustainable cooking at the Bella Vista school in Sosua

N011 – Stedenband Dordrecht-Bamenda (Cameroon): The prevention of climate change and climate adaptation in Dordrecht and Bamenda: exchange of knowledge and best practices between the two cities

N014 - SOPKO (Ghana): electriciteit voor ons dovencentrum

N018 – Smokey Tours (The Philippines): The Garbage Project

N031 – Future for young people (Gambia): a drying machine for mangos

Z002 – Worldschool Junior Academy (Burkina Faso, The Gambia, Uganda, The Netherlands): Water Research Programme, part One: Irrigation techniques and water harvesting for small vegetable gardens